1 år sedan....


Det var svårare än jag trodde att komma igång med skrivandet igen.
Men imorgon är det en mycket speciell dag.
För precis ett år sedan satte jag mig på tåget i Bennäs för att sedan påbörja min resa till Japan.
Jag minns fortfarande hur jag satt och grät i en halvtimme efter att tåget lämnat plattformen, hur jag tvingade Ida, som jag skulle bo hos över natten, att hjälpa en stackars engelsman att hitta Omena Hotelli. Hur vi hade köpt fel minneskort till kameran och jag sprang i panik och köpte nya för 22 euro styck.
Hur jag inte kunde sova de få timmarna innan jag skulle ta bussen till flyget. Hur jag kände panik blandat med sådan lycka då jag satt på nattbussen.
Jag kommer ihåg så mycket från de 26 timmarna det tog för mig att komma till flygfältet i Osaka, det enda jag inte har något minne av är ombordstigningen på planet i Helsingfors. Klockan var iofs runt 5 på morgonen så det är nog inte så konstigt.

På årsdagen för min försa resa till Japan skall vi imorgon ha avskedsfest för tre av mina klasskompisar som skall åka iväg för 1 års studier. Jag vill önska dem allt det bästa och hoppas vi kan ses i Japan och gå på nomi-houdai och karaoke tillsammans.

Here, have a picture innan jag blir allt för nostalgisk.

     Romance Street,
fanns i området där jag och Cody bodde under vår trip till Tokyo


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus