~★SKOLFESTIVAL★~



Äntligen var det dags för skolfestivalen!!


Temat var "Back to the furusato" - Tillbaka till hemstaden. Vilket passade mig ypperligt med tanke på att min blogg heter Ai no furusato; älskade hemstad.


Jag begav mig till skolan runt 13 tiden för att möta upp Miho och traska runt och insupa allt som erbjöds, loppis, musik, dans och flertal maträtter från runtom Japan och även Europa.

Jag kan inte ens beskriva min förvåning då jag plötsligt ser ett matstånd som är prydda av mängder av bilder med Mumin och studerandena som hade hand om ståndet var utklädda till Snusmumriken och Lilla My!

Min high-tension nivå nådde max! Jag blev så till mig och kände mig rörd och hedrad att de hade valt just Finland. Och vad de bjöd på var finska kötbullar! Det var nästan skrämmande hur bra de hade lyckats med smaken. Hade de bara lagt till spagetti hade det varit perfekt!


Jag tillsammans med Lilla My och Snusmumriken

Suomen lihapullat :D


De hade t.o.m fixat fram salmiak!
... problemet är att skylten säger "Världens äckligaste godis!"
Salmiak blev, enligt dem, rätt populärt under festivalen.
Inte för att det var gott utan för att många ville smaka på det äckligaste godiset som finns.
De upplyste mig om att jag var den enda som gillade deras salmiak.
Nåja, inte kan man vänta sig att resten av världen ska förstå sig på underverket salmiak.




Ett annat populärt event under Kobe Gaidais skolfestival är Gaidai Boys Collection.
Killar får klä ut sig till flickor och uppträda och sedan får pubilken rösta på den de gillade bäst.



Årets tävlande var dessa tre killar...de är faktiskt killar!
Han som står i mitten visade sig vara en av mina vänner, Masashi.
Men jag kände inte ens igen honom, hans sminkös hade verkligen lyckats!

Det blev också Masashi som vann hela tävligen och fick 10,000¥ (100€) som pris.
Så söt
(´Д`)




Skolorkestern cosplayade Halloween till ära och uppträdde med kända animelåtar


Bellydance!
Narimi längst till vänster i lila och Andrea i blått!
De var så duktiga!!


Marcus och hans boys från dansklubben bjöd på awesome breakdance!
Dansklubben bjöd på helt otroliga nummer!


Dethär var alltså första dagen av festivalen. Stay tuned för söndagen och Soran-bushi showtime!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus