Reservera en pojke


Eftersom jag inte varit en duktig tösa-skvätt och bloggat utan bara gått på party efter party tänkte jag spotta ut flera inlägg denna kväll. Och så detaljrikt jag kan berätta vad som uppehållit mig nu i över en vecka

Förra veckan var det alltså fullt upp med förberedeler inför skolfestivalen som hölls förra helgen.
Vår soran-bushi dans började ta sig småningom men behövde finslipas på många ställen så kvällarna gick åt till övningar.

På torsdagar och tisdagar har vi alltid något som kallas Japanese chat som går ut på att japanska studenter kommer och pratar japanska med oss utbytisar. Det är helt frivilligt men det är mycket bra övning.

Förra torsdagen upptäckte vi att vi bara var flickor som kommit till chatrummet och genast sattes tjej-snacket igång.

"Höstens girl's talk!"


"Vilka egenskaper ska en bra pojkvän ha?" blev vårt tema.
Vi märkte rätt fort att trots att vi alla kom från olika världsdelar så var smaken den samma med endast ett par avvikelser.


Ai-chan, Japan representant




Senare den kvällen hade ett par kinesiska studerande som bor i samma hus som mig och Cody lovat att bjuda på äkta kinesiska nabe, gryta.
Vilket enkelt går till så att man slänger i alla möjliga ingredienser i en gryta och låter det koka och sedan fiskar man upp det man vill äta.


Lilla räkan <3

Gryta tillagas


Såååå gott!!

Codys japanska konversations partners, Cody och de kinesiska studenterna


Dethär var så otroligt gott!! Jag åt så mycket att jag fick pipi masu. :(
Men det var värt det!
Och jag som inte tål kryddiga maträtter var orolig att det skulle bli allt för starkt för min smak men det var precis lagom.

Nabe är något som förknippas med vinter eftersom det värmer en i vintermörkret ^^
Jag ska börja äta nabe då jag återvänder till kalla Skandinavien!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus