WISH!


Jag tänkte ta mig tid att berätta om de gånger jag faktiskt sett japanska kändisar.
I Kobe finns det inga kändisar över huvud taget så då får man bege sig till Osaka.

I början på november fick jag syn på en liten annons i en tidning som annonserade ut vilka band/komiker/skådespelare som kommer uppträda på skolfestivaler runtom Kansai.
(Vår skola hade också komiker på besök men jag hade ingen aning om vem de var så jag tog ingen större notis)
Hursomhelst, det fanns massor med olika kändisar som jag hade velat se men pga vår egen festivals förberedelser och tidsbrist överlag bestämde jag mig för att gå och se en person som jag beundrar. Nämligen Breakerz sångare, dock mera känd för sin my-pace karaktär, komiska inslag, sina fingervantar och signatur posen "wish", DAIGO.


Det var första gången jag begav mig till Osaka och dessutom helt på egen hand.
Så kvällen innan kollade jag upp hur man skulle ta sig till Osaka Furitsu Daigaku där Daigo skulle hålla en talk show. 4 gånger skulle jag byta tåg och det var inte med gott självförtroende som jag satt mig på det första tåget från Kobe till Osaka.
Men jag hade inget att oroa mig för. Osaka-borna var hur vänliga och hjälpsamma som helst.
Ett äldre par som jag frågade hjälp om vägen såg noga till att jag kom till rätt station.

Denhär dagen stod regnet som spön i backen så det var ingen liv och rörelse alls på Fudai och jag hade varit så orolig över tågbyten att jag hade startat extra tidigt. Vilket resulterade i att jag hade 2 timmar att döda. Jag lyckades hitta en Subway på campus och och den godaste subway någonsin. Avokado och räkor!



En halvtimme innan showen började fick man skriva frågor till Daigo som han skulle få besvara under talkshowen. Jag blev så nervös av tanken på att mina fråga kanske skulle dras att jag glömde bort de allra enklaste av kanji och fick fråga en flicka brevid mig. Lite pinsamt.

För att få halvtimmen att gå innan showtime pratade jag lite med damen som satt brevid mig. Hon var tydligen ett mega-Daigo fan och kunde alla sånger utantill som spelades i bakgrunden.

När äntligen showen började fick jag fjärilar i magen, trots att jag satt ganska långt bak kunde jag se Daigo fullkomligt tydligt. Det var en trevlig talkshow, Daigo var sitt vanliga flummiga jag och lyckades t.o.m vid ett tillfälle tappa bort sin ena dyrbara fingervante.
Tyvärr så drogs inte min fråga och inte fick jag heller något signerat foto eller kalender.
Som denhär lyckosten fick.


MEN!
Men, Daigo tog iaf ett foto på publiken och lade upp det på sin blogg :DD


Den röda pilen pekar på mitt huvud! Klicka för förstora ^^;

I Japan är man väldigt noga med dehär att inte ta kort. Jag såg inte en enda lyfta sin telefon för att snappa en bild så jag blev nervös att jag skulle bli utslängd ifall någon av vakterna såg mig ta kort. Men så fort alla vakterna hade vänt sin uppmärksamthet mot scenen passade jag på.
Det är verkligen inte världens bästa bild men det är iaf något. Daigo är den längre typen till höger.

Om någon skulle vara intresserad så providar jag en video då Daigo dansar till Lady Gaga... in drag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus