I go to school by bus!



För en vecka sedan var det som tidigare sagt, exakt ett år sedan jag åkte till Japan. Samma dag hade också mitt favoritband sin årliga mega-super konsert i Tokyo Kokuritsu arenan. 


;__;



Jag var aningen ett knippe emotionellt vrak och som grädde på moset var det avskedsfest för tre av mina klasskompisar som åkt till Japan. (Karin och Beckii, jag hoppas verkligen ni har det bra, ni är saknade!)





Det är rätt mycket som varit/är på gång
Förra helgen hade jag fint främmande då vänner från Finland kom och hälsade på och vi gick på skiv-release konsert för vår gemensamma bekant! De var så duktiga!

    Mud Walk på Debaser

Jag lyckades tvätta min mp3-spelare och den mår inte så bra just nu.
Det gjorde inte jag heller under veckans gång då jag drog på mig en dunderförkylning som slutade med att jag tappade rösten och fick tal-förbud i ett par dagar.
Att jobba inom kundservice och inte få kunna använda tal är oerhört krångligt.
Flera kunder tog det som att jag var bara dum i huvudet medan andra stod och tålmodigt stampade i marken medan jag satt och skrev i mitt block. 

När jag äntligen hade så pass mycket röst att jag kunde börja pressa fra ord råkade jag ut för den värsta typen av kunder i lördags.
Att bli vrålad i ansiktet att "jag ska anmäla dig", bli kallad "jävla fascist" och en hel del massor med andra saker slutade med att jag satt och gömde mig i förmansrummet resten av halvtimmen jag borde checkat in kunder. Jag vet att detta är inget man borde ta personligen men jag i min naiva världsbild vill tro att folk inte kan bli så arga att det nästan är komiskt.
Men komiskt var det inte då jag för andra gången i mitt ändå relativt korta yrkesliv grät för andra gången på arbetstid. Det är tur att jag har super-underbara kollegor som stöttar och vill bjuda på cigarr och öl ^_^;  

Nu har jag dock mycket mera skinn på näsan och minskad faith in humanity.

------


Bild tagen den 1 oktober från torget utanför stationen Gakuen-toshi där jag bodde i Kobe.
Det var fortfarande kortärms-väder och träden grönskade. Nu går jag runt och söker efter en höstjacka...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus