★ Harborland ★





En ny vecka har börjat och med det trappar lektionerna upp hastigheten och antalet prov ökar.
Men det var ett trevligt veckoslut så jag borde vara laddad inför veckans prövningar.

I lördags tog jag slapp-dag och kollade på "SPEC", mitt nuvarande favoritdrama.
Huvudrollsinnehavaren är överförtjust i gyoza, så bara efter två avsnitt blev jag så sugen på gyoza att jag traskade in till stan för att handla lite, nyaste KERA! tidingen bla, och för att pröva på gyozatrestaurangen jag gått förbi tidigare.
Till min lycka hade de extrapris den kvällen på gyoza, 6 bitar för 300yen! Yihaa~

Maman där tyckte bestäm att jag inte skulle sitta vid countern med arbetsgubbarna och visade mig till ett bord. Det var helt fantastisk god gyoza, så min nöd var tillfredsställd.

På kvällen hade Cody, som bor på samma våning som jag, bjudit till fest.
Så det var en hel skara som samlades, tur att mitt och Codys rum är så pass stort, det fanns gott om svängrum.



Det slutade med att vi drog en all-nighter och klockan 6 på morgonen var några av oss sugna på frukost så vi vandrade iväg till McDonald's som finns alldeles nerför backen här.

Efter att ha konstaterat att vädret kommer vara riktigt bra efter två stormiga dagar, beslöt jag, Miho, Ai-chan och Cody oss för att åka in till city, för lite sightseeing.

Vi åkte in till Harborland, ett av Kobes mest berömda platser (den som syns på min headerbild)
Så istället för att jag berättar allt, tager eder en titt på bilderna istället. De säger antagligen mer än mina bleka försök att förklara.



Hamnen


Pariserhjulet, nedanför fanns ett litet nöjesfält


Jag och Ai-chan


Jag skall ha en såndär kudde!!
De stod utanför en Hello Kitty butik



Jag och blev fotograferade med denhär lille gubben



Jag och Ai-chan tvingade in Cody i en accessoarbutik.
Notera hans fluffliga huvudbonad


Jag åt min första japanska crepe <3


Lycklig tösaskvätt!

När jag gick hem tänkte jag ta en bild på solnedgången och plötsligt dök lilla kissen upp och fick vara med på fotot. Han sprang dock iväg inom två sekunder...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus