"He's leggy like you Brian!"




Nya~!
Mitt mål att blogga åtminstone var tredje dag har misslyckats miserabelt.
Efter att ha varit en månad (att det faktiskt är en månad har jag svårt att förstå, tiden går allt för fort) blir vi bara mer och mer upptagna. Varje dag övas det inför skolfestivalen, det är bara 3 dagar kvar nu. Iiik!

Idag övade vi dock med våra dräkter på och det gav oss alla en energiboost vi verkligen behövde.
Ett litet smakprov på hur vi kommer att se ut


Miho och Ai-chan


Det tar sig, det ska bli superspännande att uppträda på skolfestivalen. Och jag har blivit utsedd som MC för Team Soran Bushi, dags att småningom börja slipa på ett öppningstal!


Igår fick jag ett mail av min koordinator som ville diskutera konversationslektionerna, som jag dagen innan hade smått klagat över att vi inte alls konverserar utan läser manus; vi har faktiskt en skilld timme för enbart läsning.
Så med rädslan för att jag skulle bli utskälld över att jag varit oförskämd över lektionsupplägget gick jag med tunga steg för att prata med min koordinator.
Dock visade det sig att de ville flytta mig en level högre inom konversation. Detta både skrämde och hedrade mig.

Så idag var första lektionen på högre nivå och till min förtvivlan visade sig dagens ämne vara sport.... Att förklara sitt lands nationalsport på japanska är inte det lättaste.... Det är säkert minst 6 år sedan jag spelade boboll i högstadiet och att komma ihåg regler osv gick inget vidare.
Att sedan förklara ishockey i detalj gick inte heller värst bra. Så kort sagt, första lektionen blev ingen hit men Maria uppmuntrade mig att inte ge upp och, med ett nytt ämne nästa vecka, ta nya tag.


I måndags åkte jag in till stan med mina två konversationspartners för lite Halloween kostym shopping. Det är synd att de är så dyra men jag funderar starkt på att faktiskt köpa en High School skoluniform, det eller en Miko-san dräkt:

Jag kan ju alltid använda den nästa Halloween...

Ingen av oss köpte något så vi steg in på ett café in fransk stil för att ta oss en funderare.



Dethär fatet lades framför oss för att "vi skulle få ta oss en bättre titt på utbudet."
Hur hade de tänkt att man skulle kunna välja något när ett fat fyllt med läckerheter sätts framför näsan på en?!

Efter mycket velande beslöt jag mig för denhär skönheten



Den var så värd sina 450 yen!







I förra veckan åkte utbytisarna iväg ut på äventyr, till en japansk trädgård, Sorakuen Park.
Dethär var något jag hade sett framemot massor, japanska trädgårdar är något som jag tror man ofta förnimmar om man nämner Japan.
Jag tog så många bilder att urvalet jag bjuder på är bara en bråkdel, men förhoppningsvis kan de förmedla lite av stämningen som vilade över trädgården.

Det ända som skvallar om att vi är mitt i stan är
byggnaderna som reflekteras på vattenytan




Magicarp!



Okashi, jag köpte den rosa uppe till vänster. Supergott med te!



Utbytisar rockar black&white tema i 28 graders hetta!











*Bonusbild*


Denhär sötnosen satt på väggen i skolcaféterian. En blandning av en spindel, tusenfoting och kackerlacka. Den var ungefär lika stor som min hand, det vill säga, rätt stor!
Jag tror denhär typen av insekt kallas Geji-Geji.
Mysis~

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus