Partying with yakuza




Nu har det gått över en vecka sedan jag kom till Japan och jag har börjat vänja mig vid livet här.
Då jag berättade för min lärare att det inte fanns varken täcke eller kudde på mitt rum och att jag sov första natten insnurrad i alla tröjor jag hade erbjöd hon sig att ta med två filtar och en kudde åt mig.
Japaners vänlighet kommer aldrig att sluta förvåna mig.


Jag har börjat bygga upp mitt rum gradvis. Igår köpte jag stekpanna och kastrull för under 20 euro. Yay!

I fredags bestämde jag och två av de amerikanska killarna, Cody och Marcus oss för att kika runt lite och påbörjade en barrunda. Maria från Tyskland dök också upp efter en stund.
Till en början irrade vi bara runt i vad vi misstänkte var ett red light ddistrikt och vi steg in på en bar men maman där skickade oss vidare till en liten bar på en bakgata.

Det var bara vi och bartendern där som visade sig vara en supercool snubbe.
Han spelade lite gitarr för oss och det hela slutade med Beatles' Let it be allsång.
Plötsligt plockade han fram en karaoke maskin och jag fick äntligen göra karaoke debut i Japan.

Följande bar vi gick till bjöd oss på rå fisk och något som var skrämmande likt rökt spigg... men det var gott så vi smaskade i oss det. Vi bjöds också på en kycklingrätt som var så kryddig att jag lät Marcus äta nästan hela min del.

Nästa bar vi gick till var en karaokeorienterad bar och två fulla salarymen satt redan och sjöng för fulla muggar med varsitt whiskeyglas framför sig.
Snart var det bara vi där och det blev en karaokefest utan dess like. Jag och den coolaste kvinnliga bartendern jag träffat sjöng duet till en av de mest populära karaoke låtarna i Japan.
När två japanska inkastare från en bar vi tidigare gått förbi märkte att jag bara sjöng Arashi sånger fick jag sjunga duett med en av dem också.
Ett par andra japanska gubbar tyckte jag var helt fantastisk som kunde sjunga på japanska.

Marcus var 100% säker på att de var yakuza. "Såg ni deras tatueringar??"

Kvällen avslutade vi på McDonalds i väntan på att morgontågen skulle börja köra.







Jag har ansökt om internet och de kommer och installerar det nästa vecka.
ÄNTLIGEN!! Det kommer bli så mycket lättare att blogga från min egen dator och jag kan äntligen lägga upp bilder!!

Til then, peace!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus