3 ögonblick - introduktion



I våras hade den japanska livsmedelsaffären Sunai i Stockholm 35-årsjubileum och i.o.m det ordnade de en essätävling för de som studerar japanska. En essä som behandlar något som har med Japan att göra, skriven på japanska utan handledning. Första pris var en flygbiljett till Japan.

Tyvärr vann jag inte första pris men fick dock ett Encouragement-honorable mention award.
Min essä handlade om de 3 nyckelpunkterna i mitt liv som bestämde mitt öde att jag skulle studera japanska.

Och såhär nära inpå min resa till Japan tänkte jag skriva en bloggvänlig svensk version av den essän. Ur samma essä lånade jag ockå delar till mitt ansökningsbrev till skolan jag kom in på.

För de av mina クラスメート i Japan som förhoppningsvis kikat in på min blogg och vill läsa essäerna som fick pris (DET ÄR BRA ÖVNING!!1) kan man läsa de på Sunai's hemsida. (första länken under Senaste nytt)


Imorgon kommer första delen upp, look forward to it! ^_^v




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus