Let the games begin!



Jag hade tänkt skriva ett inlägg om min flygresa men vi alla vet hur det är jag tänkte bara ge highlights.

* Frankfurt är för stort för att en normal mänska ska hitta där.
* Av över de 100 filmerna som erbjöds såg jag en halv.
* Hong Kong var coolt, men inte en enda convenience store för oss vanliga dödliga långt ögat nådde.
* planet till Osaka var det en baby som skrek som en moped som inte startar.
* Under hela resan åt jag frukost 4 gånger och lunch 2 gånger, hurra för tidszoner!

Taxiresan från flygfältet in till stan visade verkligen att Kobe är en hamnstad. Båtar och hangarer överallt. Och såg jag en kär gammal bekant!



Kobe är verkligen Berg och Hav. Och Kobeborna är stolta över det, vilket märks tydligt.
Spårvagnslinjerna heter t.o.m bergslinjen och havslinjen. Det är också ett utmärkt sätt att navigera sig . Jag önskar jag hade fått en bättre bild det men taxibilen susade snabbt att jag det var omöjligt att fota. Denhär bilden var det ända jag lyckas snappa vi stannade i en kontroll.




Äntligen framme vid hotellet är jag jetlagged att jag i princip somnar genast.
Och väcks av att telefonen ringer, men jag lägger . Två gånger. fattar jag att telefonen ringer. Och OMG, det är min lärare som vill ha ut mig LUNCH.... halv 7 kvällen.

Jag har inte duschat och 25 timmar resa har lagt sig som en extra hud.

Inga problem, let's go eat!

Det visade sig att denna lärare hade samlat ihop en grupp med andra utbytisar för att välkomna två av oss nya. Gästvänligheten hos japanerna är verkligen nånting extra!

Vi gick till ett ställe som heter Big Boy som serverar okonomiyaki i innerstan, Sannomiya.



Det ser kanske lite läskigt ut för ett öga från Västern, men jag är en dålig fotograf för dethär var helt otroligt gott!

En god stämmning hölls genom hela middagen.

Sedan fick jag och den nya utbytisen Robert en sightseeing i stan av de andra.
Jag fick äran att lära dem lite finska och de tyckte finska är ett vackert språk.

...jag tror det är första gången jag fått höra det.

Vi gick ner till hamnen och dethär hade jag väntat !


Samma torn som finns i min headerbild.


Utbytisarna, foto av Shibata-sensei




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus