Konbini~


Efter att ha sovit i 13 timmar i streck, missat frukosten och solljuset fick jag ta mig ut för att hitta föda!

Japanerna älskar sina konbini ( kort för convenience store) så jag behövde inte gå långt, ett par 100 meter från hotellet fanns ett. Det var inte stort, mindre än ditt vanliga Ica eller Siwa men det fanns så mycket spännande att jag blev helt förvirrad av alla möjligheter.

Men eftersom jag var hungrig så fick utforskningen av hyllorna vänta.
Detta är vad jag köpte

Kalpis grape drink (den va inte så god som jag räknade med)
Chokladkex, supergoda!
En fruktmix som bestod av 7 frukbitar..resten var gelé
Hotcake, med smör och honungsfyllning. En hit!





Eftersom jag glömde att ta med kameran på min lilla promenad bjuder jag på en bild från igår morse, tagen från hotellet.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus