☆ Flower Road ☆


Efter mina två första dagar i Kobe har jag kommit fram till ett par slutsatser.


1. Iofs visste jag detta redan, men japanerna älskar verkligen vending machines (...på svenska?) men att de verkligen är överallt visste jag inte. Dehär finns precis utanför hotellet.




2. Bilar har inte på lyktorna på dagen. För en som är van att se bilar med billampor på konstant har jag ibland hoppat till då en bil jag trodde stod stil egentligen rörde på sig. Mystiskt.


3. Japanerna är verkligen välklädda. Alltså det är riktigt hemskt att gå på stan för alla är uppiffade till tårna. T.o.m tanterna, boysen och kidsen!
Det fick mig att inse att jag verkligen är tösa-skvätten från byn trots allt. Då jag gick genom Sannomiya blev jag så generad över att jag såg så slofsig ut att jag gick hem...







Och då jag var påväg hemmåt så var det första gången jag hörde en kommentar!
en gubbe droppade denhär kommentaren

"ああ、外国人だ!" - Oh, en utlänning!

No shit, Sherlock!
Men förutom utbytisarna jag träffade i fredags har jag sett endast EN annan utlänning.
Folk verkar för övrigt inte bry sig så mycket annars, vissa tittar kanske en extra gång men det är allt.





Kobe Hana Dokei - Kobe Blomklocka

Finns på Flower Road som är en av huvudgatorna.
Lite längre söderut på gatan finns en park där jag åt min lunch.


Parken fortsatte hur långt som helst!
Till vänster är fortsättningen av Flower Road.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus