Sjörapport: stormvarning



Nuuuuuu börjar det bli lite för nära. Om 48 h befinner jag mig på flygfältet i Frankfurt, väntandes på att få åka vidare mot min slutdestination.

Min flygresa kommer ta ca 24.5 h allt som allt.
Helsingfors - Frankfurt - Hong Kong - Osaka


VOI HUHU!

Det finns ett par stycken som undrat över hur jag kommer att bo i Japan.
Jag hade ansökt om att få bo hos en värdfamilj men eftersom det märkbar brist på lämpliga familjer så fick jag ordnat att bo i ett dubbelrum, egentligen menat för gifta/sambopar, på skolans internationella internat.
Ett alternativ som jag verkligen uppskattar. Jag gillade internatlivet i Karis och ser oerhört mycket frammemot det nu också.


Jag uppskattar att ungefär 65% kommer vara amerikanare, 25% från Asien med omnejd och 10% europeér. Får se om jag har rätt.

Och jo, packningsångesten har börjat.
20 kilo. 4 månader.
En logik som inte går ihop i min värld.







Videon som jag postade här nedanför kommer från ett populärt program som heter SMAPxSMAP med supergruppen SMAP som värdar. Videon är en parodi på den koreanska tjejpop gruppen Girl's Generations mest kända låt Gee. Originalet här!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus