Frukostproblem



Jag trodde aldrig man kunde ha ångest över frukost!
Men genast när jag gick ner till frukostbuffén insåg jag att jag hade problem.

Allt för många sorter som jag inte visste hur skulle ätas. Allt för många byttor och kastruller med vätska och annat mojs som jag inte visste var jag skulle lägga. T.o.m korv och bacon kändes främmande.
Och som enda utlänning i hela salen....

"Nu får jag inte göra bort mig!"


Såklart så missar min kaffekopp kaffemaskinens stråle och det blir en liten pöl på bordet.
Och det som jag tog för ett kokt ägg var naturligtvis rått.

Så för att kanalisera mina misstag tänkte jag gå ut och ta en liten bensträckare efter frukosten.
Men det blev en promenad genom hela Sannomiya center street.


Eftersom jag var lite för tidigt ute hade de flesta butiker inte öppnat än, men det var härligt att se hur personalen förbredde för öppning. Alla hyllorna dammades av, prylar ställdes i ordning och gatan utanför dörrarna damsögs och sopades.

Jag fick verkligen anstränga mig för att inte gå och flina åt allt jag såg och jag fick verkligen hålla hästarna tillbaka när alla Arashi Au Kddi telefon reklamer spelades inne i Au butiken.

Annars är det fortfarande allt för varmt, 23 grader i skuggan. Så jag tänker vänta tills solen är på nergång innan jag går och äter något.
Då ska jag komma ihåg att ta med mig kameran!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

祭りだー!!!

Ah, Matsushima!

Mein Campus